A 2025. január 16-tól kötelezően bevezetésre kerülő Ügyfélkapu+ rendszer számos kérdést és aggodalmat vetett fel a szakmánkban, amelyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni, és a témával természetesen egyesületünk is aktívan foglalkozik. A kétfaktoros hitelesítés ugyan természeténél fogva az adatbiztonságot növeli, de több gyakorlati kihívással is szembe kell néznünk, amelyek az ügyintézést nehezíthetik.
Főbb problémák, amelyekkel tisztában kell lennünk:
- A rendszer extra adminisztrációs terhet ró a könyvelőkre, különösen, ha több ügyfél ügyét kezelik.
- Továbbra is kérdéses, hogyan kezelhetők a technikai problémák, például ha egy alkalmazott, akinek hozzáférése van a rendszerhez, távozik, vagy ha az ügyfelek nem képesek megfelelően használni a rendszert.
- Az átállás nem minden vállalkozásnál lesz gördülékeny, hiszen a technikai ismeretek hiánya sok helyen akadályozhatja a rendszer hatékony használatát.
Pozitívum viszont mindenképp, hogy az új rendszer komoly lépést jelent abban, hogy azok a könyvelők, akik eddig az ügyfelek Ügyfélkapu azonosítóival visszaélve, nem etikus módon dolgoztak, nehéz helyzetbe kerülnek. Ez egy fontos előrelépés a szakma tisztulása és a könyvelők megbecsülésének növelése szempontjából.
Bízunk abban, hogy az illetékes hatóságokkal és az Idomsoft-tal folytatott, folyamatban lévő konstruktív együttműködés során a felmerült problémákat sikerül mielőbb rendezni. Az átállás gördülékenysége érdekében továbbra is dolgozunk azon, hogy minden felmerülő kérdésre megnyugtató válaszokat kapjunk, és időben tájékoztassunk minden MINKE Tagot. November folyamán, de legkésőbb decemberben szeretnénk egy összefoglaló, és minden gyakorlati kérdésre kiterjedő anyagot készíteni Nektek a témával kapcsolatban.
Kérjük, hogy addigis maradjatok türelmesek, amint tudunk, ,részletesebb információkat küldünk.
Harkai István
MINKE elnöke