Jelenlegi információink szerint 2025. január 15 után megszűnik az ügyfélkapus azonosítás az elektronikus ügyintézések esetén, és már csak 2 azonosítási lehetőség marad: az Ügyfélkapu+ és a DÁP. Ennek apropóján a könyvelői társadalom kénytelen átgondolni a működési folyamatait és azt, hogy az ügyfeleik bevallási / bejelentési / adatszolgáltatási kötelezettségeit a különböző szervek felé milyen módon fogják teljesíteni a fenti időponttól.
Abban mindenki egyetért, hogy a célravezető megoldás az lesz, ha az Ügyfél belépési adatai helyett - ahol csak lehet - a könyvelő(iroda) saját magát azonosítja a saját eszközén futó hitelesítő kóddal, és így jár el az ügyfele nevében.
Így arra próbálok iránymutatást adni, hogy milyen működési modell alapján érdemes a 2025. évi könyvelőirodai folyamatokat átalakítani. Ehhez pedig a legfontosabb meghatalmazásokat tekintjük át: melyik állami szerv felé milyen meghatalmazást és hol érdemes bead ...