A tavalyi év végén „Elektronikus ügyintézés az önkormányzati adóhatóságoknál” címmel megjelent cikk óta kisebb mértékű változások álltak be az e-önkormányzati portál működésében. Általánosságban megállapítható, hogy az önkormányzatok szakértelme és hozzáállása igen különböző, így a felmerülő problémák megoldása is különböző módokon valósítható meg. Van olyan önkormányzat, ahol még a 2018-as adóbevallás feldolgozására sem került sor és volt olyan, hogy a meghatalmazás beállítása egy e-mail keretében is benyújtható volt.
Az e-önkormányzati portál szerkezetében, használatában nem történt alapvető változás. A 2020-as évtől életbelépő újdonságokat kívánom a következőkben összefoglalni és a működés gyakorlati használatára is kitérnék.
Bejelentési kötelezettséggel kapcsolatos változások
Az adóalanyok 2020. január 1-jétől a helyi adókról szóló 1990. évi C. törvény (Htv.) és az adózás rendjéről szóló 2017. ...