Alapvető megkülönböztetés:
- Ügyfélkapu, egy személyes tárhely, amely a közigazgatással történő magánlevelezésre,
- Cégkapu az adott gazdálkodó szervezet hivatalos kapcsolattartására szolgál.
A változások célja, hogy a cégkapu-szolgáltatás az azt igénybevevő gazdálkodó szervezetek számára ingyenesen biztosít egy praktikus, könnyen kezelhető, a hivatalos postafiókot, dokumentumküldést és érkeztetést könnyítő, azok gyors elérését, tárolását is meghatározott keretek közt, kontrolláltan biztosító, jövőbe mutató megoldást, a hagyományos papíralapú ügymenettel szemben, jelentős idő, energia, anyagi és humán erőforrást megtakarítva.
Jogi háttér:
- Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény (E-ügyintézési tv.)
- Cégkapu az elektronikus ügyintézés részletszabályairól szóló 451/2016. (XII. ...